lørdag den 7. juli 2012

Efter Rejsen

Nu har vi været hjemme i 14 dage..... Gad godt at jeg skulle derover igen SNART!!! =)

Her er lidt få tal/info fra turen..

10880km kørt.

7300kr brændstof. Billigste $3.39 for en gallon, $7,49 for den dyreste.

1 Gallon = 3,785 Liter

8 stater besøgt.

$55 Billigste overnatning (Vacation Inn, El Centro, CA)

$150 Dyreste overnatning (Golden Nugget Hotel, Las Vegas, NV)

1 antal af stenslag i forruden.

1 antallet af trafikkryds, som blev krydset for rødt.

2 Bilvaske.

3917 kr. pris pr flybillet (Købt via travelocity, gør kun dette hvis du har rejse forsikringer osv.)

9000 kr. pris for billeje (Chevrolet Tahoe, lejet hos Alamo Car Rental, LAX)

7 timer, ventetid mellem fly på vej hjem fra USA i Amsterdam.

// Rasmus

fredag den 29. juni 2012

Dag 29

Så er turen slut.. i hvertfald for denne gang... Jacob er hjemme på djævleøen, og vi 3 andre er nu i Horsens... meget trætte :D ... der er nogle enkelte billeder fra i dag, men de kommer altså først på i morgen... Allerede på vej hjem i toget sad vi og kommenterede hvad der var anderledes herhjemme, og hvad vi savnede :)

Det har været en super tur, og bestemt alle pengene værd.. nu skal vi bare vænne os til Danmark igen.. med kulde og hold til højre i trafikken :P

// Kenneth

Dag 28

Dag 28:

I dag var de sidste stået op omkring kl. 12. Det var en afslappende dag, vores sidste hele af slagsen i USA :S.
Camilla og jeg var kort ude at handle, mens de andre gik i poolen.. Da vi kom tilbage gik vi ned til dem.
Så var det lidt lur for nogle, mens vi bare fik tiden til at gå indtil vi afsluttede dagen med at køre til Santa Monica og gå en tur på Hooters.
Jeg syntes det var lidt skuffende... ja, der var et par hotte tøser, men det tog tid at komme ind og ingen var imponeret af maden. Desuden blev vi sat nede i et hjørne hvorfra der ikke kunne ses meget af "udsigten".. Men vi fik da set finalen i basketball..

Derfra bare hjem og pakke osv.

Der kommer muligvis ikke flere opdateringer før søndag dansk tid, da vi ikke ved hvordan og hvorledes med internet i løbet af rejsen hjem.

// Kenneth

Dag 27

Dag 27:

Op i ordentlig tid i dag, til at vi kunne være i Universal Studios før kl. 09.

Vi ankom og gav $5 mere for at kunne holde tæt på indgangen.. Vi undlod at tage de billetter der kunne lade os skippe køen.. En onsdag burde der ikke være så mange.
Alt i alt var det ikke en dårlig beslutning.. vi sparede 500,- per mand, og med undtagelse af en enkelt forlystelse var der ikke meget kø.

Da de åbnede for indgangen, gik vi lige som alle andre, direkte mod Transformers The Ride.. vi vidste at der ville være lang kø senere ved den.
Vi havde måske 2-3 min. kø da vi kom ind. Selve linien til en lang kø, som vi jo ikke havde, var den fedeste jeg har set endnu. Selve turen, var den bedste vi oplevede hele dagen.. fuck det var fedt :).

Vi tog selvfølgelig også en tourbus rundt og så en del kulisser som vi også havde set i film, og igennem et par "Quiet please, live recording" hvor de var igang med at optage.. Jacob så vist en kendt komiker (som han ikke lige kan huske navnet på).

Der ud over fik vi prøvet The Mummy, Jurassic Park, Shrek, The Simpsons Ride, Terminator 2.. De andre fik også set Waterworld, men 3d-effekterne fra de tidligere Ride's havde haft en dårlig effekt på mit hovede pga. mine øjne, hvilket gav mig h
ovedpine og kvalme, så jeg gik ud i bilen og tur en halv time på øjet.

Vi stoppede på en restaurant på vej hjem og fik lidt at spise.. der efter var det bare tv/fb.

PS Det var John Lithgow vi så/mødte..... http://www.imdb.com/name/nm0001475/

Dag 26

Dag 26:

I dag.. stod vi op omkring kl. 9-10 .. fik morgenmad og kørte til Venice Beach.. og til vores store overraskelse.. var der faktisk sol i dag !! :D (i hvertfald indtil vi senere tog til stranden :S )..

Morgenmad på The Whaler.. et lille hjørne-cafe-agtig-sted.. mums.
Vi tog primært derned for at se det og få købt de sidst souvenirs.. meeen, mellem alle de steder de solgte Bong's.. og stederne med Medicinal Mariuahanna... var det nok mere et sted for min søster...
100m bred strand fint udsigt over havet.. og mindst lige så god udsigt der hvor vi gik ;).
Der efter kørte vi hjem og satte Rasmus af.. han havde det ikke for godt... vi andre tog videre til stranden, men som tidligere nævnt.. var det lige der solen valgte at forsvinde igen :( ... Camilla og Jacob var ikke så lette at slå ud, så de kom i bølgerne.. jeg gad ikke, når der ingen sol var... så vi kørte der efter tilbage, vækkede Rasmus og tog ham med i poolen...

Da vi var færdige med det, gjorde vi klar til at når alle havde været i bad, at tage på den nærmeste Sushi-bar "O-sho"... det var ok, men langt fra imponerende.. selv om prisen dog nærmede sig.

Det var vist det for dagen.. Camilla og jeg, gjorde indkøb på den nærmeste tankstation til venstre... og vi gad ikke gå de 4-5 km tilbage, så vi endte med en billig taxa hjem.. der efter tv/fb.

// Kenneth

Dag 25

Dag 25:

I dag var planen egentlig at vi ville have været omkring Venice Boardwalk.. Men pga. elendigt gråt vejr med omkring 18-19 grader, valgte vi en blive-på-værelset-dag..
Så vi har for det meste taget lure ud over at spise kedelig morgenmad på hotellet og udemærket aftensmad på Thai Dishes.. Rasmus og Jacob var kort i poolen, men ellers var det det for i dag.. Det er rart en gang i mellem :)

torsdag den 21. juni 2012

Dag 24

Dag 24:

Vi stod op kl. 8 i dag, da vi havde valgt at prøve et andet hotel til de sidste dage. Pakket og klar satte vi snuden mod Sepulveda Drive..
Det tog nogle timer at kommer der til, da Svend-Bent (vores GPS) viste os først et forkert sted hen, så et mere.. men vi ankom da til sidst :)

Selv om at vi havde brugt en del tid på at komme der hen, var vi stadig for tidlig på den... Værelset, havde vi læst os frem til, skulle være klar kl. 15, og vi ankom omkring 13.30.. men vi kunne jo lige så godt prøve.. Det ville være klar kl. 14.30 fik vi at vide, så vi kørte en tur ned på stranden.
Her fik jeg så plantet mine små fødder i Stillehavet :), og der efter fik vi os en is. Desværre var det blevet overskyet da vi begyndte at nærme os den del af Los Angeles vi skulle være i, men vi krydser fingre for lidt sol i morgen.

Tilbage til hotellet fik vi så vores værelse.. Ved front-desk fik vi at vide at der var 3 senge i stedet for 2, men det skulle de da ikke høre noget for.. så kunne Jacob og Rasmus få hver sin.. Og til alles glæde, så vi da vi kom op, at den 3. seng var i et rum for sig selv !! ... Rasmus kunne få det lige så koldt som han ville når han sov, og vi andre kunne måske sove igennem uden noget snorken :D.

Der efter fik vi skiftet tøj til poolen, og begav os der ned.. Den var dejlig lækkert opvarmet, så det var bedre at være i vandet end ude af det. Og Spa'en virkede og var rigtig dejlig varm.. indtil videre ingen minus til det her hotel endnu :).

Senere tog vi ud for at spise, vi havde egentlig planlagt Sushi, men den var lukket.. Så vi endte på en Cubansk restaurant lidt nede af gaden. Det var for mit vedkommende det bedste mad jeg endnu har fået her ovre :).

Tilbage til hotellet og slappe af.. senere en lille cruising-tur i nær-området for at se hvad der lå.